۱۳۸۷ مرداد ۷, دوشنبه

تجهیزات دیجیتال

امروزه روز، سوای تکلیفی که بصورت دستورالعمل،بخشنامه و مقررات (مقرر شده های!!) جلسات فلان و بهمان بر عهده سازمانها می باشد،استفاده و بهره برداری از تجهیزات دیجیتال (شاید اصطلاح مناسبی نباشد،شاید) امری لازم و حتی ضروری می باشد.


اصرار بر استفاده از تجهیزات مکانیکی،کوک ساعت ،رول گراف و ......... ثبت  و استخراج آمار و اطلاعات با مشکلات و صرف زمان و هزینه لازمه  خنده دار به نظر می رسد.


اما،اما استفاده از تجهیزات مدرن (حالا دیجیتال یا آنلاین یا هرچی که شما بگید) که با تغییر در سیستم سنتی و مکانیکی که سالها مورد استفاده بوده،بدون مطالعه کافی،امکان سنجی ،مشخص بودن نیازها و انتظارات،تطبیق شرایط،آموزشهای لازم و .........که عدم انجام آنها متاسفانه نشانه و خصلت ما هاست،درست نبوده و عدم تغییر سیستم به صرفه تر می باشد،چه از نظر ریالی ،دلاری و یورویی چه از نظر زمانی و نیروی انسانی و ......


 یه چند مورد بگم:


1-رفته بودیم یه اداره ای بازدید (با برگ خروج اداری) سیستم هواشناسی خودکار هم داشتند و یک رایانه مختص اون سیستم،پرسیدم : ثبت اطلاعات،بانک اطلاعات و .... چه جوریه؟


گفتند سر ساعتهای معین از مونیتور سنسورها را خونده و در فرمهای مخصوص می نویسیم!!


2- تو برف و بوران زمستونی رفته بودیم بازدید یک سیستم هشدار سیل(در دو نقطه از مسیر عبوری ما چندین فقره فوت بعلت گرفتاری در کولاک و یخ زدگی رخ داده بود.) جالب بود در یک منطقه سردسیر باران سنج را با گونی پوشانده بودند!! سیستم  از استرالیایی ها خرید شده بود و کو سرمای زیر صفر در استرالیا!!


کافیه یا بازم بگم.(مشخصه که چرا نه باید  گافهای خودمون را  بگم!نه؟)


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر