۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

نفت در سفره‌های آب زیرزمینی تهران


معاون انسانی سازمان محیط زیست ،با اشاره به نشت نفت در پالایشگاه تهران در سال‌های گذشته گفت: شدت نشت نفت به قدری بود که حتی کشاورزان در جوی‌ها موانعی ایجاد کرده و نفت را وارد بشکه و می‌فروختند.


وی با بیان این‌که هنوز مشکلات ناشی از نشت نفت توسط پالایشگاه تهران وجود دارد، گفت: در حال حاضر در مرحله برداشت نفت قرار دارند و روزانه حدود 80 تا 100 هزار بشکه نفت از زمین خارج می‌شود، پس از برداشت نفت مرحله پاکسازی آغاز می‌‌شود.


معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در کمیسیون دولت نیز این مسئله مطرح شد و برنامه ‌هایی در این زمینه تصویب شد، ضمن این که قرار شد هر هفته گزارش عملکرد ارائه کنند و محیط زیست نیز بر اجرای برنامه‌ها نظارت کند. همچنین هر 6 ماه یک‌بار نیز باید گزارشی به محیط زیست ارائه و در نهایت به دولت نیز ارسال می‌شود.


وی با بیان این‌که موظفند ظرف 3 سال منطقه را از نشت نفت پاک کنند، گفت: در برنامه پیشنهادی پالایشگاه تهران از سال 87، پنج سال زمان خواستند تا پاکسازی انجام شود،‌در حالی که محیط زیست مخالفت کرد و اعلام کرد که باید تعداد چاه‌هایی که برای برداشت نفت زده می‌شود افزایش یابد و ظرف 3 سال کار تمام شود.


اصیلیان با اشاره به این‌که اقتصاد کشور به نفت وابسته است و نیاز به استخراج نفت و گاز داریم، گفت: باید در پروژه‌های توسعه‌ای ملاحظات زیست محیطی نیز رعایت شود و در اولویت قرار گیرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر