۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

فتوای نقض کپی رایت

با درج تصویری گرفته شده توسط اینجانب در خبری از خبرگزاری ایرنا و الصاق غیر مجاز لوگوی خبرگزاری بدون رعایت حق کپی رایت و اعلام خبر با تصویری غیرواقعی ،موضوع به مصاحبه شونده اعلام گردید،ایمیلی ،یا بهتر بگم


فتوا و مجوز نقض حقوق مولف !

بدین مضمون واصل گردید :



"من ... خبرنگار ایرنا هستم،

مدیر هواشناسی امروز با من تماس گرفتن و در مورد اظهارات شما گفتن

باید خدمت شما عرض کنم که جستوجوی عکس در گوگل یک امر عادیه

نه تنها من بلکه تمام خبرنگارا و خبرگزاری ها برای ارسال اخبار این کارو انجام میدن

و اما در مورد عکس زیبای شما:

اگه دقت کنید هیچ آرمی مبنی بر اینکه عکس متعلق به ایرناباشه وجود نداره ما زمانی که عکس متعلق به خودمون باشه نوشته ایرنا رو حتما در سمت چپ عکس ذکر می کنیم در غیر اینصورت نشون میده که عکس مختص ایرنا نیست شما اگه بقیه سایتهای خبری رو چک کنید به وضوح این موارد رو می بینید

امروز استفاده عکس در سایتهای مختلف بسیار رایج شده..."









با یک جستجوی ساده در اینترنت مانند این :




بخصوص اعلام عدم درج لوگوی خبرگزاری :


" اگه دقت کنید هیچ آرمی مبنی بر اینکه عکس متعلق به ایرناباشه وجود نداره "


مشخص می گردد :



...

۴ نظر:

  1. سلام

    من فکر می کنم این بی انصافیه

    اگه نمی خوان از عکاس اجازه بگیرن , دست کم اسم عکاس رو باید

    ذکر کنن

    اگه یه مقاله رو هم با جستجو از طریق گوگل پیدا کردیم , آیا میشه

    بدون ذکر اسم نویسنده  , از  اون مقاله استفاده کرد !؟

    پاسخحذف
  2. مجید از پانی آباد۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۳:۳۸

    اینکه لوگوی ایرنا رو زیرش زده اند... پس چی می گه این خبرنگار محترم؟؟

    پاسخحذف
  3. مجید از پانی آباد۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۳:۴۰

    یه چیز دیگه

    می تونه زیرش بنویسه عکس تزئینی یا عکاس ناشناس یا چه می دونم یه جمله بهتر استفاده کنند که نشون بده عکس مال اونها نیست. یه عذرخواهی هم می کردند بد نبود.

    پاسخحذف
  4. سلام:
    اینکه عکسهای شما را بدون اجازه و حتی بدون درج نامتان  به سرقت برده ا ند جای اعترض دارد .پیشنهاد میکنم یک نامه به امضای تمامی  اعضای پانو فرندز  در اعتزاض به اینکار به  ایرنا بزنیم. که اگر  از کنار این موضوع به راحتی بگذریم  در ادامه باز هم تکرار خواهد شد.

    پس این همه آدم جمع شدیم چیکار؟

    قربانت

    پاسخحذف