۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

یه ذره طبیعت


 برای  بررسی  آنلاین کردن پیزومترها  از چند حلقه پیزومتر بازدیدی داشتیم ،اولین آن در نزدیکی تبریز ،نرسیده به کارخانه دارو سازی ......جنب معدن پوکه بود.



پیزومتر،مهندس درختی ،مهندس تمهیدی 


در فرصتی که بود گلهای وحشی محوطه اطراف پیزومتر توجه من را بخودشان جلب کرد ، آنها را  در دو سایت پانورامیو و فلیکر ثبت کرده ام،عکس ها بشرح ذیل هستند (رو ی هر عکس کلیک کنید ،اصل عکس را مشاهده خواهید نمود،در فلیکر )


 
































همین عکسها را در این تگ از پانورامیو می توانید ملاحظه نمایید.


 این تصاویر مورد توجه دوستان قرار گرفت  ولی آنچه که باعث ناراحتی من گردید،موضوع تخریب محیط زیست بود ،طبیعتی را که در بطن خود چنین زیبایی های را بوجود می آورد ،خواسته ،ناخواسته ،دانسته و ندانسته از بین می بریم.


 زباله بسیاری را که در یک محوطه کوچک در لای بوته های گل و گیاه وحشی انباشته شده اند ،ملاحظه می فرمایید ،زباله ایی که قرنها طول می کشد تا در چرخه محیط زیست از بین برود ،بله نایلون تا چشم کار می کند کیسه نایلونی .


 



جنب پیزومتر


 (در محوطه ایی کوچک سمت چپ پایین عکس بالا ) آنهمه زیبایی بود و اینهمه زشتی در منطقه،(البته تنوع گیاهی بیشتری بود،مثل همیشه فرصت نشد)


نمونه دیگر ،که در یکی از پستها به آن اشاره داشتم ،این منظره زیبا و طبیعت سبز بود،اینجا شمال ایران با بارندگی زیاد نیست ،اینجا گوشه ایی از اذربایجان است،اینجا شهرستان کلیبر است ،اکثر کوه دوستان به قلعه بابک رفته اند و زیبایی طبیعت در آن منطقه را مشاهده کرده اند ،آب زلال و هوای پاک. 



 اما ،اما دریغ از بی مبالاتی ،شهروندان ،مسئولین شهری و .......هرچه از زباله در نظرتان هست اینجا در کنار ساحل رود خانه ریخته شده است،تصور نمایید هر چه گند،کثافت ، میکرب وارد رودخانه شده در پایین دست به مصرف شرب، بهداشت و کشاورزی می رسد .



اینجا خروجی شهرستان کلیبر به سمت خداآفرین است و از سالها قبل همین بوده که هست آیا مسئولی نیست؟ آیا .....

۱ نظر:

  1. با سلام دیدن این تصاویر که ناشی از بی مبالاتی هاست در کنار زیباییها و   سرسبزیها قلب هر انسان دوستدار طبیعت را به درد می آورد .نظیر این مناظر تاسف بار کم نیست.در حاشیه رودخانه ها روستاها جاده های سبزو سواحل دریا و در پارکهای جنگلی همه جا میتوان این بی اعتنایی به زیباییها را مشاهده کرد متاسفانه طبیعت تنها در جاهایی که دور از دسترس ما انسانهاست شکل زیبای خود را حفظ کرده است .

    پاسخحذف